Партнери

Календар

«    Листопад 2017    »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930 

Опитування

Чи подобається вам оновлена версія сайту?

Облако тегов

earth song, анюта, в гостях у казки, вікторія, кіровоград, київ, лещенко, майдан, майданс, мистецтво, надія, пролісок, росінка, танець, форсаж, хореографія, час пік

Малюнок танцю - складова частина композиції танцю. (Частина 4)

Малюнок танцю - складова частина композиції танцю. (Частина 4)

План.

1.    Виражальні засоби в побудові малюнку.

2.    Залежність малюнку від географічних та національних особливостей.

 

 

Ілюстрація побутових рухів, а потім імпровізація на цю тему стали початком розвитку малюнка танцю та пантоміми: танок біля забитого звіра, навколо вогнища. Виконавці, за висловом Арістотеля, "...за допомогою ритмічних рухів передавали характер та стан душі". З появою землеобробки в малюнку танцю, крім кола, з’являлися лінійні побудови, логічно відтворюючи трудові процеси (програма виступу японського вар’єте "Народження ритму", прикладом можуть бути танці-імпровізації шаманів - передача здорової енергії).  З елементів малюнка - (лінія, діагональ, коло, півколо та багатопланові прямокутники) - будуються варіанти симетрично або асиметрично, які розкривають мету наміченої дії.

Детальніше… 1 3546 переглядів

Малюнок танцю - складова частина композиції танцю. (Частина 5)

Малюнок танцю - складова частина композиції танцю. (Частина 5)

 

Приклади контрастної побудови малюнка ("Бахчисарайський фонтан" - перший акт: заручини молодих, торжество змінюється картиною паніки в зв’язку з появою татар. Створюється картина стихії через малюнок та дії виконавців). В основі побудови композиції малюнка та тексту танцю мусить бути логіка розвитку, при якій один малюнок витікає з іншого або переходить у другий до логічного завершення. Малюнок танцю залежить від ситуації, як у наведеному прикладі. Те ж саме ми бачимо у сцені повені в балеті "Мідний вершник". Прикладом побудови малюнка стихії є епізод атомного вибуху - ХІ Всесвітній фестиваль у Москві (хореографічна вистава на стадіоні "Динамо").

         Побудова асиметричних малюнків - це випадок, коли в потрібний момент склад загального епізоду розбивається на окремі групи з різними завданнями, на різних планах. Виконуючи різний танцювальний текст, цей малюнок працює на загальну картину, на загальну дію.

         Розмовляючи між собою, люди то підвищують, то знижують голос. На письмі це позначається розділовими знаками. Малюнок і лексика теж мають свої розділові знаки, підкріплені музичним рішенням (це ракурси, відкриті та закриті пози, стоп-кадри). Цим користуються при створенні композиції-малюнка, для характеристики дії та дійових осіб.

Детальніше… 0 3581 переглядів

Малюнок танцю - складова частина композиції танцю. (Частина 6)

Малюнок танцю - складова частина композиції танцю. (Частина 6)

 

Малюнок повинен залежати від задуму номера, його  ідеї, музичного матеріалу, музичної форми всього твору, що включає в себе характер образу, ритмічну сторону та темп. Малюнки масових танцювальних видовищ та їх побудова повинні відповідати географічним та національним особливостям. Прикладом можуть бути відкриття Олімпіади-80 та XI Фестивалю молоді у Москві, який можна вважати досконалістю в режисурі. В хореографії деяких народів є окремі танці, де малюнок традиційно визначений. І при всіх ступенях стилізації  балетмейстеру треба не порушити цю основу, інакше не вийде те, що він збирається зробити. Як приклад, українські хороводи "Кривий танець" – через три відмітки, "Кладочка" – ходіння солістки босоніж по руках учасників хороводу (що зображають кладочку). "Марина" (хоровод) є плетіння вінків, прикрашання "Марини" та гадання. Можливі варіанти рішення малюнка цього хороводу, але традиційно-народний сценарій дії повинен бути збережений. В українських танцях "Аркан" та "Решето" основний малюнок - коло, вся перебудова виконавців відбувається в конкретній послідовності під конкретну команду ведучого. Всякі удосконалення можливі лише за умови збереження основних рухів, малюнка та музики.

Детальніше… 0 3556 переглядів

Малюнок танцю - складова частина композиції танцю. (Частина 7)

 

Просценіум:

         а) епізод із хороводу "Марина", лінія виконавців в різних ракурсах, солістка, як символ “Марини”, рухається панорамно зліва направо з зупинкою в правому сильному кутку;

         б) на темповій музиці – та ж лінія в різних ракурсах, соліст – зліва направо, внизу – рух: викидка на праву ногу, зупинка в правому куті  або ж варіант такої ж панорами справа наліво як уповільнення, щоб підкреслити складку в стрибку "Кільце".

          Перший план. Залучити невеличкі групи в русі зліва направо, справа наліво. Завдяки цьому етюду – розкрити крупні плани через ракурси, використавши композиційні роботи художника Базилевича "Печуть коровай" та "Комора".

 

alt

alt

 

 

Другий план – це є центр сцени, зручний для побудови в першу чергу кола (одинарні та подвійні). Скласти етюд.
Детальніше… 0 1862 переглядів

Основні закони драматургії та їх застосування в хореографії (частина 1)

Тема № 5. Основні закони драматургії та їх застосування в хореографії (частина 1)

 

План.

1.    Танець, як мистецтво в часі.

2.    Загальні закономірності розвитку дії та поняття конфлікту.

3.    Театр – синтез драматургій. Змішані форми, як засіб розвитку дії.

 

 

         Танець, як мистецтво в часі і просторі, створюється в просторі за законами сцени, а в часі – за законами драматургії. Драматургія – (від грецької – "драма") означає "дія". З часом це поняття стало використовуватись не тільки в драматичних театрах, а й в інших мистецтвах, включаючи і хореографію.

         "Мистецтво актора - це мистецтво сценічної дії", – писав К.Станіславський. В театрі розкриттю дії в п’єсі сприяє сам сюжет і система образів, вияв характеру конфлікту, розкриває сам текст п’єси. Те ж саме можна сказати і про хореографічне мистецтво.

         Давньогрецький філософ Арістотель (384 – 322 роки до н.е.) у своєму трактаті про мистецтво поезії писав: "Трагедія є наслідування дії, закінченої і цілої, яка має відповідний об’єм, а ціле є те, що має свій початок, середину та кінець". Він визначив три частини:

1. Початок дії або зав’язка.

2. Середина дії, яка утримує розвиток зі зміною поведінки героїв (перипетія).

         3. Кінець - катастрофа, загибель героя, або благополуччя - розв’язка.

Детальніше… 0 2626 переглядів

Основні закони драматургії та їх застосування в хореографії (частина 2)

Тема № 5. Основні закони драматургії та їх застосування в хореографії (частина 2)

 

Всі його пропозиції привели до сьогоднішніх назв.

         1. Експозиція – знайомство глядачів з дійовими особами, їх характерами в розвитку дії. Костюм, оформлення, стиль і манера виконання відтворюють місце та час дії. Довгота експозиції залежить від музики та завдання, які поставив перед собою хореограф.

         2. Зав’язка  – початок дії. Герої знайомляться між собою. Виникає конфліктне зерно, з’являється третя сила, яка допомагає або заважає героям чи дії в цілому. Все це підкреслюється музикою, малюнком та хореографічним текстом.

         3. Розвиток дії (ступені перед кульмінацією) – конфлікт, який намічався в зав’язці, приречений на напругу. Ступені розвитку дії можуть бути побудовані із декількох епізодів, кількість та тривалість їх визначається динамікою сюжету. Дійові особи виступають, взаємодіючи, доповнюючи чи протидіючи один одному. Дії акторів та хвилювання глядача з приводу цього повинні об’єднуватись в єдиний драматичний вузол, який готує вершину розвитку дії.

Детальніше… 0 6000 переглядів

Другий рік навчання. Вступ

Другий рік навчання

 

Вступ

 Предмет "Мистецтво балетмейстера” на другому році навчання ґрунтується на засвоєнні студентами основних знань з музики як основі в побудові хореографічного твору.

На основі аналізу музичного матеріалу, студенти повинні від­чути єдність музичної та хореографічної форми.

Образна мова хореографічного тексту повинна співпадати з музичними образами. Взаємовплив драматургій хореографічного та музичного рішення образу через текст та малюнок танцю є гарантом успіху в постановочній роботі. Виразність рухів в побудові образу – це їх конкретність і типовість.

Детальніше… 1 1383 переглядів

Музика в хореографічному творі (частина 1)

Тема №1. Музика в хореографічному творі (частина 1)

 

План.

1.    Музика, її компоненти.

2.    Музична структура.

3.    Жанр та форма в музиці.

 

 

         Музика – це основний носій інформації, її обміну та засіб спілкування. Музика і поезія – це мистецтво в часі. В музиці в порівнянні з мовою інтонаційно головне не те, що сказав, а як сказав.

         Компоненти музики – ритм, мелодія, гармонія.   

         1. Ритм – постійність в поділі. Організований ритм – метр (дводольний, чотиридольний – симетричні, до кожної сильної – одна слабка доля).  

         Графічна організація ритму – метра:

alt

 

Тридольний розмір – асиметричний – створений як танцювальна музика.

Темп – швидкість відтворення як засіб виразності в музиці (уповільнення або прискорення називають “агогікою”). Largo – “широко” - дуже повільно, Adagio – “зручно” - трохи швидше, Andante – “рухливо” - ще швидше, Moderato – “помірно” - середній темп, Allegro – “жваво” - швидко, Presto - дуже швидко.

         2. Мелодія – звуковисотна лінія.     

Детальніше… 0 2109 переглядів

Музика в хореографічному творі (частина 2)

 

Під час створення музики треба враховувати такі моменти:

1. Ідею сюжету – літературна достовірність або історична правда викладеного матеріалу з національною приналежністю. Р.Захаров писав: “Ритм і стиль епохи, як і характер народу, ми можемо відтворити при уважному прослуховуванні музики. Основою балетної музики можуть бути мелодичне і ритмічне багатство народних пісень і танців, які були народжені конкретним народом в конкретний час і в конкретному місці”.

2. Жанрові особливості та форми хореографічного твору, музична характеристика їх доповнюється і характеристикою виведених образів через мову їх спілкування. Музичні теми мусять змінюватись відповідно до подій в сюжеті, підкреслюючи взаємодію образів, аби бачене співпало з почутим. В музичному матеріалі хореограф знаходить національні риси героїв, інтонації епохи, жанрові особливості, які є складовими в композиції хореографічного твору. Контрастність епізодів в музиці через форму і текст стимулюють емоції виконавця та інтерес сприйняття у глядача. “Використовуючи готову музику під свій задум, треба уникати непродуманих скорочень музичного тексту, перестановки епізодів, які ламають форму, бо все це може порушити цільність, гармонію твору”, – слушно вказував І.Смирнов.

3. Музична драматургія є базою для хореографічного тексту – головного носія змісту балету. Вона визначає образність і характер тем та їх розробку. Музична драматургія – єдиний компонент, який точно фіксує стабільність конструкції балету, а також пропорції образів в ньому. Драматургія балетного спектаклю з часів Ж.Ж.Новера зробила необхідним введення в музичну партитуру розкритих дійових епізодів для підсилення емоційної виразності музичних образів. Ці принципи знайшли своє застосування у творчості К.В.Глюка, який разом з віденським балетом створив декілька хореографічних драм.

Детальніше… 0 2537 переглядів

Хореографічний текст – складова частина композиції танцю (частина 1)

Тема №2. Хореографічний текст – складова частина композиції танцю (частина 1)

План.

1.    Хореографічний текст, його складові.

2.    Пантоміма та характерність тексту.

3.    Хореографічна мініатюра.

 

 

         Якщо малюнок танцю, про який вже йшла мова, – це переміщення виконавців по сцені, то хореографічний "текст" – це танцювальні рухи, жести, пози, ракурси та міміка. Спілкування в хореографічному творі здійснюється за допомогою хореографічної мови, яка така ж давня, як і мова словесна. Кожний народ має свою мову, яка відрізняється від мови іншого народу. Так і танцювальна мова у кожного народу своя. Вона увібрала в себе характер, темперамент, життєві звичаї та традиції свого народу.

Хореографічний текст, як основа спілкування, ще за часів давньогрецького театру розглядалась як смислова конструкція ло­гічної організації думки.

Рухи, пози, ракурси, міміка та жести, як основа пантоміми, стають танцювальною мовою лише тоді, коли вони організовані та підкорені певній думці. Тільки через танцювальну мову, яка ожив­ляє образ, глядач сприймає задум балетмейстера.

Детальніше… 0 3051 переглядів