Партнери

Календар

«    Листопад 2017    »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930 

Опитування

Чи подобається вам оновлена версія сайту?

Облако тегов

earth song, анюта, в гостях у казки, вікторія, кіровоград, київ, лещенко, майдан, майданс, мистецтво, надія, пролісок, росінка, танець, форсаж, хореографія, час пік

Тема № 4.

Малюнок танцю - складова частина композиції танцю. (Частина 1)

План.

1.    Танець, як мистецтво в просторі.

2.    Виміри сценічного простору.

3.    Сценічні ракурси.

 

 

         Танець – це мистецтво в часі та просторі. Час – це тривалість звучання музики та, відповідно, тривалість танцю.  А простір – це площа, на якій проходить танцювальна дія. Готуючись до розмови про малюнок танцю, який будується на сценічному майданчику, буде правильним почати з законів сценічного майданчика. Якщо в живописі є наука про композицію малюнка, то чи може теорія мізансценування спектаклю, драми чи малюнок танцю в балеті бути наукою? Очевидно, може, якщо розміщення фігур в просторі для живописців, графіків, скульпторів є наука, то все це рівною мірою відноситься і до танцю.

         Сцена - це чистий лист паперу, який має два виміри: ширина та уявна глибина. Людська постать краще всього буде виглядати в центрі, якщо вона звернена обличчям до залу. Ми повинні бачити її обличчя та очі (дзеркало душі). Це, як крупні плани кіно та телебачення, можливе тільки на просценіумі (до червоної лінії). На сприйняття фігури міма або артиста балету в цілому його треба рухати в глибину сцени на рівень першого або другого планів (куліс). Це і є початок малюнка. Якщо ми зайняли центр, то ми розділили сцену на дві половини (праву і ліву). Чи рівні ці половини? Нібито так, але намалюйте на цьому листі паперу найпростіші розміщення танцюючих і піднесіть свій малюнок до дзеркала, то побачите, як вся ваша композиція зламається. Чому ж від зміни місць змінився естетичний результат? Справа в тому, що очі дивляться синхронно, від звички читання та письма - зліва направо. Тому композиція в лівій частині означає початок дії, а в правій частині є закінчення,  де,  як у реченні, ставиться крапка (слабка та сильна сторони). Прикладом може бути композиційне вирішення картини В.Сурикова "Ранок стрілецької страти".

alt

 

Якщо треба підкреслити швидкість руху, то необхідно рухатись зліва направо. Око глядача ніби підганяє рух. Якщо треба уповільнення руху, то рух починають справа наліво. Прикладом того може бути композиція картини Рєпіна "Бурлаки на Волзі".  На сцені йде діалог – перепляс. Той, хто правий чи повинен перемогти, поставивши крапку в бесіді, мусить в потрібний момент з’явитися у сильному куті, тобто справа.

 

alt

alt


 

"Мистецтво балетмейстера" (Методичний посібник ) А.М. Кривохижа

 

скачать dle 10.3фильмы бесплатно
Вернуться назад »
  • Автор: maxim
  • Просмотров: 3964
  • Комментариев: 0
Інформаційне повідомлення
Відвідувачі, які знаходяться в групі Гости, не можуть залишати коментарі до даної публікації.